logo

В Япония се появи железопътна гара без вход и изход

В Япония се появи железопътна гара без вход и изход

На нея няма нищо друго, освен гледка към реката

Изглежда странно, защо да строите гари на железопътната линия, където можете да слезете от влака, но не можете да напуснете самата гара?

Представете си, влакът спира, слизате, тръгвате по перона, изчаквате следващия влак и потегляте отново. Какъв е смисълът? Но японците (и не само) виждат смисъла в това.

В същото време на тази платформа няма нищо, което би могло да задържи пътник - нито кафене, нито мини хотел, да не говорим за музеи или някакви казина. Нищо, което би означавало, че има нужда да слизате от платформата. На платформата също няма стълби - няма къде да отиде.

Това са най-удивителните места в Румъния

Тази платформа е разположена на железопътната линия, която минава покрай река Нишики близо до град Ивакуни. Самата станция се нарича гара Seiryu Miharashi - Seiryu Miharashi - което всъщност се превежда като „станция за наблюдателна палуба“. Името говори само за себе си.

Не е много ясно, но очевидно не винаги е възможно да се слезе там. Най-малкото се съобщава, че първите „излети“ са били синхронизирани със специални събития като дегустация на саке - очевидно също в чест на нещо специално.

От друга страна можете да намерите доклади за това как железопътната компания, обслужваща релсата, се извиняват, че влакът закъснява с 20 секунди. В Япония това очевидно е строго и ако има график, трябва да го спазвате. Дори ако „никой не пострада“.

Но във всеки случай тази станция действа изключително като наблюдателна площадка - и това става ясно, когато видите, че река преминава практически близо до платформата, а самата железница непосредствено след тази станция буквално се гмурка в планината - в тунел.

Забранената планина, която никога няма да изкачите

Самата идея за създаване на такива станции не е нова - има нещо подобно не само в Япония, но просто не винаги е свързано с желанието да се възхищаваме на природата. Река Нишики е най-дългата река в префектура Ямагучи, където се намира нашата станция. Дължината й е 110 километра.

Тези места, очевидно, не са толкова достъпни по други начини  - макар че паралелно от другата страна на реката има магистрала. Но самото решение с изграждането на такава „затворена станция“ все още не е оригинално за Япония - има и други подобни.

Например гара Цушиманомия на остров Шикоку е отворена само два пъти в годината, за да отпразнува летния фестивал в местния храм. Но все пак дори такова решение изглежда доста практично на фона на станцията, където изобщо няма за какво да се дойде. Но е красива.

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Коментирай